Alla inlägg den 19 juli 2011

25.

Av Jenny - 19 juli 2011 19:14

Ansjovislåda.
Antal portioner: 4
Ingredienser

 kokta kalla potatisar, tärnade
3 gula lökar, skivade

3 hårdkokta ägg, hackade
1 knippa dill, hackad
1 stor ask ansjovisfiléer
3 dl kaffegrädde
Ugn: 225°


Gör så här

1. Lägg potatisen i botten av en smord ugnsform.

2. Stek löken mjuk i en panna med matfett.

3. Varva lök, dill och ansjovis i formen.

4. Lägg ägghacket runtom. Slå på grädde och grädda mitt i ugnen cirka 20 minuter.



24.

Av Jenny - 19 juli 2011 06:22

Det här med kändisar är en märklig historia. Speciellt Carola.


Min bror och jag var på en spelning med henne en gång. Jag med min kompis och Micke med hennes bror. De hade cyklat dit och druckit en hel del alkohol på vägen. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur gamla de var, eller vi heller för den delen, men vi var definitivt inte tillåtna att dricka alkohol. Micke hade druckit för kung och fosterland, och var så full att han var tvungen att sitta på en stol mitt i lokalen - det fanns bara en stol. Den var säkert avsedd för en stackars pensionär, men där satt han och hängde med huvudet. Ändå tills vakterna kastade ut honom.


Det fanns inga toaletter där, bara utedass. Det var sådär trevligt, men än mindre när all alkohol ville komma ur honom. Den kom inte bara ur en ände, om man säger så. När man är sådär full så blir man ganska ynklig, så även min stora, starka bror. så han bad mig komma in till honom. Jag var instängd med honom där, i ett litet hus på en kvadratmeter eller så. Han grät, vomerade och andra hemskheter, och jag kommer ihåg attjag tänkte att jag faktiskt borde få en medalj för att stanna med honom. Bästa systern i hela världen.


Han var lite kär i henne, och trodde ett tag att hon faktiskt sjöng till honom när hon skrålade ut Hey Mickey. Inte för att han någonsin hade kallats Mickey i hela sitt liv, men det var hennes smeknamn på honom, tydligen. Den där kvällen hörde han dock inte en enda låt, det var alltid ett av hans största misstag - enligt honom själv.


I söndags var jag på Arlanda och skulle hämta pappsen. Då gick hon förbi. Precis som om hon var vem som helst. Då kom jag ihåg den här kvällen för länge sedan och fylldes av lite nostalgivärme (bortsett från de hemska luktminnena). Men sedan kom jag ihåg att jag faktiskt tycker vansinnigt illa om henne, och då ignorerade jag henne fullkomligt.


Ha, tänkte jag. Där fick hon så hon teg.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


The world is going to hell, and i am driving the bus!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards