Alla inlägg den 22 juli 2011

29.

Av Jenny - 22 juli 2011 06:42

Inre monolog på min balkong igår.


- Nej, nu får jag sluta!

- Ja, det får jag.

- Men sluta då.

- Vadå jag? Varför måste jag sluta?

- Men vi är båda du, jag är bara den förnuftiga.

- Om du nu är så djävla förnuftig, så kan väl du sluta?

- Jag försöker, men du är starkare än mig.

- Du kunde inte ha tillbringat all den där fritiden jag ger dig med att gå till gymet kanske?

- Vilken djävla fritid?! Att hålla reda på dig tar all min tid.

- Jag tänker inte ens kommentera det där.

- Sluta nu! du kommer ångra dig imorgon!

- Imorgon är en annan dag.

- Imorgon är en annan dag som är precis som den här dagen. Jag är som en hamster.

- Ja, spring hamstern, spring medan jag gör färdigt det här.

- Jag ger upp. Gör vad du vill, men när du ångrar dig imorgon så finns inte jag här.

- Vad skönt! Äntligen lite lugn och ro.

- Fine!

- Fine!

- Jag går nu.

- BRA!

- BRA!

- Jag kommer inte tillbaka.

- Du sa det.

- Sista chansen!

- Men GÅ nu och låt mig få hångla ifred!


Hej vin, hejdå förnuft. Gulligt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


The world is going to hell, and i am driving the bus!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards